Zo, het moet me toch van het hart. Ik werd vrijdagavond gebeld. Door bovenstaande nummer. En daar zat ik helemaal niet op te wachten. Maar omdat mijn vrouw in Amersfoort was (en dit is het netnummer van Amersfoort meen ik), nam ik op.
Een jongedame van een acquisitieservice die mij belt namens KPN. “Als ik u een beter aanbod kan doen voor televisie en internet, zou u dan overwegen om over te stappen?”
“Nee, waarom zou ik? Ik ben niet ontevreden en goedkoper krijg ik het niet. “
“Maar meneer, we hebben recentelijk werkzaamheden bij u in de buurt uitgevoerd! Nu is alles fantastisch!
Mevrouw, er zijn hier al jaren geen werkzaamheden geweest. Drie jaar terug voor het laatste, voor glasvezel. Maar niet van KPN of een andere grote jongen. “
“Ik zal even kijken. Inderdaad, we hebben bij u geen glasvezel…”
“Mevrouw, ik heb een prima internetsnelheid. Tv heb ik niet nodig en het laatste bedrijf waar ik zaken mee wil doen is kpn…Ooit in deze regio kregen lokale bewoners als ik telefoonrekening van soms duizenden guldens, omdat het netwerk zo slecht was dat we een Duitse provider kregen. Het interesseerde KPN geen barst. Dus nee, jullie komen hier niet binnen. Nooit.
En zeker niet net koude acquisitie. Ik sta toch in het belmenietregister?”
“Dat bestaat sinds 1 juli niet meer meneer…”
Zucht….ik vind kpn een vreselijk ÷%#&÷_÷bedrijf, zuiver randstad georiënteerd. Ze investeren daar niet buiten, maar willen me wel als klant. Ze hebben in deze regio verreweg de slechtste dekking (mobiel), zijn duur en bieden geen enkel voordeel voor mij. Wegwezen dus!
Bel me niet register bestaat niet meer? Een ramp.
Ik meende voor internet ook naar Caiway te geen. De lokale glasvezel boer in de regio. Maar het werd me één klantonvriendelijk gedoe. Ze verstaan wel klant worden, maar niet geen klant worden.
Dit had ik al drie keer telefonisch doorgegeven. Ook per e-mail en Twitter. Maar wordt niet geaccepteerd. Vanmorgen weer. Kwam ik kennelijk bij de verkeerde afdeling terecht, maar had duidelijk aangegeven dat ik belde voor internet.
Ik ben er niet op in gegaan en herhaalde mijn Klantnummer naw gegevens en verwacht dat het nu echt wel goed genoteerd wordt.
“Vanaf 1 juli 2021 zijn de nieuwe wettelijke regels voor telemarketing van kracht. Deze regels bepalen onder welke voorwaarden bedrijven consumenten met een commercieel aanbod mogen bellen. Bedrijven mogen vanaf 1 juli alleen nog consumenten bellen die daarmee vooraf hebben ingestemd, die klant zijn of dat recent zijn geweest. Het Bel-me-niet Register is per 1 juli 2021 opgeheven.”
Ze mogen dus nog steeds niet bellen. Ik ben 1x klant geweest van KPN (en daarom NOOIT méér!), maar dat is 15 jaar geleden, op een ander adres en met een ander telefoonnummer.
Ik woon op een plek in de rimboe waar helaas alleen kpn (een beetje) werkt, dus ik moet wel. Maar inderdaad, wat een klantonvriendelijkheid!
Ik woon op een plek in de rimboe waar juist KPN nooit werkte :-).