Gister zijn ze begonnen met de keuken. Het is prachtig, we hebben de juiste keuzes gemaakt. De hele dag waren ze bezig met twee man om alle kastjes te plaatsen, keukenblad, etc.
Helaas blijkt dat wij iets te rigoureus de koelkastdeur gesloopt hadden. Daardoor missen we wat onderdeeltjes die nabesteld moeten worden.
Ook geheel onverwachts kwam er een nieuwe lamp, omdat de verkeerde fitting meegeleverd was. Zucht. Niets gehoord van de leverancier, maar gewoon gedaan. Het probleem is daarmee wel opgelost. Maar is het nu zo moeilijk om dat gewoon even te laten weten?
Maar toen kwam het. Er was nog een groot gapend gat onder de Quooker. De laatjes moeten nog op maat gemaakt worden. Maar het andere gapende gat…De tweede oven. Blijkt dat die pas later komt. Wanneer? Dat weet letterlijk helemaal niemand. Kan nog 5 weken duren, kan ook 5 maanden zijn. Wat de ??? We hadden de plaatsing zo laat gezet omdat die ovens er nu zouden zijn. Anders hadden we het voor de zomer gedaan. Ook de achterwand kan nog een paar weken of maanden duren…En dat werd even tussen neus en lippen door medegedeeld.
Nouja, we kunnen koken en alles inrichten. De rest komt later, en het scheelt weer: betalen doen we ook pas veel later!
Ai…. Communicatie is key zeg ik altijd. Helaas denken mensen vaker aan de eventuele fallout die eraan vast zit en maken ze het iemand anders zijn probleem.
`Maar om je leed enigszins te verzachten, andersmans leed is altijd beter namelijk, tijdens installatie van de glazen achterwand verbrijzelde deze in 100 miljoen stukjes omdat de zetter wel dacht dat hij op het puntje van de glaswand de tegel kon laten rusten…..
Schade, meerdere keukenkastjes, de glaswand (duh) en een heel hoop opruimen en stofzuigen.
Resultaat…. De keuken zou in mei van dat jaar af zijn. Maar omdat alles weer opnieuw besteld moest worden werd dat uiteindelijk september dat we eindelijk de keuken hadden zoals we hadden voorzien. Tot die tijd, was het met koken dus ook oppassen geblazen dat er geen spetters op de muur kwam, want ja….. dat blijf je daarna ook zien door de glaswand.
Het is vervelend, maar ik heb letterlijk nog nooit iemand gehad waar geen dingen mis gingen bij het installeren van de keuken.
O jee, wat een ellende!
Ik ben blij dat ik tot nu toe er niet aan begonnen ben om mijn keuken te vernieuwen!
Ik heb inderdaad bij meerdere oud-collega’s gezien dat het installeren van de keuken gigantisch uitliep.
Overigens was het resultaat na lang wachten wel goed hoor, alleen je moet over een flinke hoeveelheid geduld beschikken!
Onder het motto gedeelde smart is halve smart:
– 4 delen aanrechtblad niet goed aangesloten (overal kieren en kit)
– te grote hoek uit barblad gezaagd: “lossen we wel op met een latje”
– spoelbakken lekten
– afwatering vaatwasser lekte net zo hard
– Quooker kon niet ‘daar’ geplaatst worden en verpestte de bruikbaarheid van 2 keukenkastjes
– vaatwasser is tot drie keer toe voorover uit zijn vak gevallen.
– geen spatplinten geleverd
– bij nalevering waren er meerdere plinten de verkeerde maat (te lang is niet zo erg, deze waren te kort)
– beschadigingen aan stootplint (gezaagd met tanden de verkeerde kant op)
– stekkers van apparatuur niet bereikbaar
En dit was gewoon bij een zeer degelijke keukenclub. Alles is uiteindelijk dan ook opgelost. Denk niet dat ze nog winst gemaakt hebben. Hoe dan ook, volgende keer plaats ik hem zelf. Ik heb meegekeken, dit kan ik niet zo snel, maar mijn klusmaat en ik kunnen het zeker wel netter.
Oei… Dat is wel erg. Balen!
Wij hebben dan ook weinig te klagen, maar met 3 kleine kinderen was ik het buitenkoken wel zat.
Och jee, wat een pech. Bij ons ging het gelukkig wel goed. Binnen 2 dagen hadden we een prachtige en complete keuken. Het kan dus wel