Zo, de afgelopen weken ben ik op vakantie geweest. Een heerlijke vakantie, dankjewel. Ik heb er van genoten. Later volgt de analyse wat het gekost heeft ;-).
Maar er is me iets opgevallen: niet bloggen is slecht voor je bezoekersaantallen. Niets geks natuurlijk, immers mensen lezen dat wat nieuw is en zeker als je op vakantie bent en mensen dat weten, kakken je bezoekersaantallen enorm in.
Niet dat ik het per se doe voor de bezoekersaantallen, maar ik vind het toch leuk om te delen. Iedere piek in onderstaande grafiek is een blogpost. De vergelijking is met de maand ervoor. De “flatline” is mijn vakantieperiode geweest, waarin ik niet of nauwelijks geblogd heb (behalve de 27e).

Augustus wordt dan ook de eerste maand dit jaar dat ik de 10.000 pageviews niet ga halen, en de tweede maand dat het aantal bezoekers onder de 10.000 blijft steken (in februari had ik 8500 bezoekers).
Maar vakantie was vakantie en laptops waren niet mee. En uitgebreide blogposts op een mobiel schrijven, daar pas ik voor. Ik had betere dingen te doen tijdens mijn vakantie, zoals “genieten van het gezin”!
(helaas niet van het weer)
Jammer dat het weer tijdens jullie vakantie te wensen overliet! Op vakantie is wat zon en een aangename temperatuur erg prettig!
Bij mij zijn de bezoekersaantallen in de zomer sowieso lager dan in de overige maanden. In juni – september heb ik zo’n 145.000 tot 150.000 per maand, terwijl ik wel iedere dag een blogje publiceer. Met name januari springt er altijd uit als maand met hoge bezoekersaantallen. Dan loopt het aantal bezoekers soms wel op tot 220.000 in één maand. Waarom? Misschien door goede voornemens, dat mensen weer wat meer greep op hun geld willen hebben en zuiniger willen leven?
Als je regelmatig blogt, komen je bezoekers vast en zeker weer terug!
Ik denk inderdaad dat in de wintermaanden men meer bezig is met de goede voornemens, en in de zomer vooral met vakantie. De bezoekers komen vast wel weer terug.
Blogfrequentie kan inderdaad wel een rol spelen bij bezoekersaantallen. Dat merk ik ook. Wat dat betreft is het fijn als je ook wat zogenoemde ‘evergreen content’ hebt die mensen altijd interessant vinden, en waar op komen via google.
Ik was best tevreden met een standaard 100 bezoekers per dag, op de dagen dat ik niet blog. Als je bedenkt dat ik nog geen jaar bezig ben. Maar opvallend was het wel. Benieuwd hoe dit zich de komende jaren gaat ontwikkelen (ik ben van plan om gewoon door te gaan).
Kerst en de kerstvakantie zijn frustrerend laag. Blogjes tikken en er komen nog minder mensen dan tijdens de vakantie!
Blogjes met de prijzen van wc rollen deed het goed. De blog van fooi geven aan de krantenbezorger eind van het jaar.
Dat soort blogjes trekken de bezoekersaantallen omhoog.
De fooi van de krantenbezorger…Ik heb jarenlang de krant bezorgd, lang geleden: vanaf mijn 13e (nee, dat mocht niet en op naam van mijn broer) tot mijn 21e, met wat onderbrekingen zoals “militaire dienst” (vrijwillig). Maar verder altijd. Er waren zelfs mensen die 50 gulden gaven in die tijd! Mijn krantenwijken (ik liep er 2-3) waren goed voor wel 1000 gulden. Ging allemaal op aan vuurwerk, mountainbikes, playstation, dat soort dingen. Ow, met de kennis van nu…
Tegenwoordig komt hier geen krantenbezorger: een nee/nee-sticker en digitale media zorgen voor een zeer inactieve brievenbus!
Sinds ik veel tijd heb, waarvan ik veel nutteloos doorbreng met allerhande zaken waar ik vroeger niet aan hoefde te denken. Tijd was belangrijker dan alles, lees ik papieren kranten. Twee abo’s. FD en Volkskrant. Ik vind het pure luxe. Op de mat die krant.
Vroeger dacht ik dat die papieren kranten vast wel ophielden te bestaan, want tijd.
Heb ik nu nog vele extra abo’s.
Mensen die niet meer werken en een camper hebben, plus nog veel meer bezit, die lezen digitaal zag ik.
Een bezorger van oudere leeftijd bezorgde mij de info voor de jaarlijkse fooi. Ouderen die kranten bezorgen hebben dat geld wel nodig.