Een poosje terug had ik hier al gedeeld dat we ons televisie-abonnement hebben opgezegd. We gebruiken het nauwelijks. Dus kon het opgezegd worden.
Dat deden we met een beetje scepsis en “koude voeten” zoals de Engelsen zouden zeggen. Zouden we het niet gaan missen? Even de tv aan zetten en het nieuws kijken bijvoorbeeld?
Maar het antwoord is even simpel als kort: nee. Geen moment. Alles van de NPO is te zien via de NPO start-app (gratis) en kan gestreamd worden via de Chromecast naar de tv. Hetzelfde geldt voor alles van RTL, behalve dat die app (Videoland) niet gratis is. Maar beiden werken feilloos.
Wat kijken we zoal? Nou, vooral gericht! “Vroeger” stond de tv ’s avonds nog wel eens aan als “opvulling”. Als wij bijvoorbeeld de dag doornamen, of de boodschappen voor de volgende week aan het bestellen waren. Dat doen we nu niet meer. We kijken dus alleen nog gericht. Vooral “Guilty Pleasures” zoals de Masked Singer en Expeditie Robinson. En Klokhuis (voor Oudste Zoon). En het programma in onze oude wijk, namelijk Bureau Arnhem waar ons oude huis regelmatig voorbij komt (oud als in: het is al wel 12 jaar geleden dat we daar woonden). Verder helemaal niets.
Nu nemen we ’s avonds zonder afleiding de dag door. Of ik lees een boek, of ik werk nog wat. Maar de TV staat nooit meer aan ter opvulling. Natuurlijk is de besparing maar minimaal. Het scheelt 100 EUR per jaar. Maar onze ervaring is nu zoveel rijker!
Dit wordt mijn voornemen voor het nieuwe jaar. Ik kijk de laatste tijd erg veel tv. Echt zonde van mijn tijd.
Welke wijk in Arnhem?
Malburgen West.
Ik deed mijn televisie weg in 2007. Nooit spijt van gehad.
Een tv abonnement? Ik kijk tv via de digitale kabel van caiway. Wil overstappen naar KPN. Hebben jullie een kpn abonnement? Las dat KPN iets betere klantenservice heeft dan mijn kabel Caiway. Voor internet heb ik Online.
Baal dat ik per tv moet betalen. Maar dat gaan jullie oplossen via een app?
Eerst en voor al moet ik weg bij Caiway. Sturen facturen voor niet afgenomen internet en modem.
O, ik las het, geen KPN. Inmiddels ben ik teveel tijd kwijt aan moloch bedrijven die mij uit willen wringen. Haal mijn reactie maar weg. Service is ver te zoeken. Bij welk bedrijf moet ik dan wel zijn, zo vraag ik me af.
Ik heb geen enkele ervaring met Caiway, dat is een regionale aanbieder voor zover ik kan ien. Als zij een nóg beroerdere service hebben dan de Draak Allerbedrijven, dan zou ik overstappen.
Wij hebben internet van Ziggo (al mijn hele leven, op een kort intermezzo met KPN na dus, vroeger heette het Chello en later UPC). We kijken via de NPO start app (gratis) wat we willen zien en sommige programma’s via Videoland.
Dank. Al die grote bedrijven zijn inclusief werknemers verzand in procedures. Niet de mens maar de procedures staan centraal. Ik zag dat ook bij mijn vorige werkgever. Automatisering tot het einde. Veel geld genereren en geen plek voor uitzonderingen. Beslissingsbevoegdheid reduceren tot een paar mensen. Bah, bah en bah. Neemt niet weg, dat ik morgenmiddag een bijeenkomst van de haven bijwoon. Kom er vast nog wat bekenden tegen.
Ziggo is onmogelijk in mijn gebied. Caiway is ongeveer hetzelfde.